Veelgestelde vragen

  • Wat is het verschil tussen de waarde-indicatie en het bod van de Autorola?

    De waarde-indicatie is een gemiddelde van eerder gedane biedingen op vergelijkbare auto’s en geeft slechts een globaal idee over de mogelijke opbrengst van uw auto. Het bod van Autorola is een gegarandeerde verkoopprijs. Hierbij houden we onder meer rekening met de specifieke staat van uw auto, de kleur, de opties en eventuele schade of gebruikssporen.

  • Wat kost het aanvragen van een gegarandeerd bod?

    U betaalt geen kosten voor het plaatsen van uw auto op de veiling van 70.000 aangesloten autobedrijven. U ontvangt het hoogste bod binnen 3 werkdagen in uw mailbox. Door de Autorola Verkoopservice te gebruiken bespaart u uzelf ritten naar veel verschillende garages en voorkomt u bijhorende onderhandelingen. Verkoopt u uw auto via de Autorola Verkoopservice? Dan betaalt u servicekosten.

  • Waarom vraagt Autorola servicekosten voor de autoverkoopservice?

    U betaalt bij verkoop servicekosten om twee redenen:

    1. Het aanbieden van deze service neemt kosten met zich mee. Om deze dienst te realiseren en in de lucht te kunnen houden moeten personeelskosten, de kosten van het beheer van de website en verbeteringsuitgaven worden gedaan.
    2. Door bij deze stap een kleine bijdrage te vragen voorkomen we dat er at random auto’s worden aangeboden op onze site, en voorkomen we dat de aangesloten autobedrijven biedingen gaan doen op auto’s die helemaal niet beschikbaar komen voor verkoop. Dit zou leiden tot minder deelnemende autobedrijven en op langere termijn tot lagere biedingen.

  • Krijg ik geen betere prijs als ik mijn auto particulier verkoop?

    Uw auto zelf verkopen aan een particulier kan inderdaad een betere prijs opleveren, maar het is wel een heel gedoe. U moet afspraken maken met potentiële kopers en over de prijs onderhandelen. De Autorola Verkoopservice doet u een goed, gegarandeerd bod en bespaart u veel tijd en ongemak.

  • Krijg ik geen betere prijs als ik mijn auto inruil?

    De inruilprijs die de dealer biedt voor uw huidige auto lijkt misschien aantrekkelijk. Maar over de prijs van de auto die u koopt kunt u dan meestal niet meer scherp onderhandelen. Als u uw huidige auto zelf al verkocht heeft via de Autorola Verkoopservice, dan kunt u op een nieuwe of jong gebruikte auto een behoorlijke korting bedingen bij de dealer. Zo bent u per saldo toch voordeliger uit. Kijk hier voor meer informatie.

  • Kan een gefinancierde auto ook worden verkocht via de Autorola Verkoopservice?

    Een gefinancierde auto kan gewoon worden verkocht via de Autorola Verkoopservice. Neem in dit geval wel eerst even contact op met onze klantenservice via telefoonnummer: 030 602 08 78 dan leggen wij precies uit hoe deze procedure in zijn werk gaat. 

  • Kan ik ook een oudere auto verkopen via de Autorola Verkoopservice?

    Via de Autorola Verkoopservice kunt u een auto tot maximaal 20 jaar oud verkopen. Voor auto's ouder dan 12 jaar kunnen wij in sommige gevallen ook een waarde-indicatie afgeven. U kunt hierover contact opnemen met info@anwbautoverkoopservice.nl. 

  • Waarom moet ik mijn kilometerstand fotograferen?

    De foto van de kilometerstand hebben wij nodig om de kilometerstand te controleren bij de Nationale Auto Pas (NAP). Mocht er onverhoopt iets niet kloppen met de kilometerstand dan nemen wij contact met u op. U kunt van tevoren op autopas.nl zelf controleren of de kilometerstand van uw auto klopt (NAP check, kosten € 2,95).

  • Moet mijn auto APK gekeurd zijn en mag hij schade hebben?

    Ja, uw auto moet voorzien zijn van een geldige APK. Bij auto's van bouwjaar 1999 of ouder moet de APK op het moment dat u een bod aanvraagt nog minimaal 2 maanden geldig zijn. Bij het inleveren van de auto moet de APK nog minimaal 1 maand geldig zijn. Schade moet u melden bij de aanvraag en wordt in het bod van Autorola verrekend. Op een schadeauto die total loss is verklaard of niet meer rijdbaar is kan de Autorola Verkoopservice geen bod doen.

  • Hoe gaat het inleveren in zijn werk?

    Nadat u het bod van Autorola heeft geaccepteerd maakt u een afspraak om uw auto in te leveren bij een van de Hertz-vestigingen. Een medewerker controleert dan uw auto en maakt een proefrit. U levert vervolgens alle sleutels en papieren in en ontvangt een vrijwaringsbewijs. Het inleveren duurt 30 tot 45 minuten. Binnen twee werkdagen wordt het geld overgemaakt op uw rekening.

  • Hoe zit het met mijn privacy en mijn persoonlijke gegevens?

    Uw persoonsgegevens worden alleen gebruikt voor de Autorola Verkoopservice en niet voor andere doeleinden. Na verstrijking van de wettelijke bewaartermijn worden uw persoonsgegevens vernietigd. De gegevens over uw auto en het bod van Autorola worden opgeslagen op een alleen voor u toegankelijk deel van de website. Uw bankrekeningnummer hebben wij nodig om het geld aan u over te maken nadat de auto is ingenomen. Contante uitbetaling is helaas niet mogelijk.

  • Kan ik onbeperkt gebruik maken van de Autorola Verkoopservice?

    Ja, zolang u niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en de auto minimaal drie maanden op uw naam staat.

  • Kan ik de auto van een overleden familielid aanbieden?

    Ja, hiervoor heeft u een akte van overlijden en een akte van erfrecht nodig, tenzij de weduwe/weduwenaar de auto inlevert, dan is de akte van erfrecht niet van toepassing.

  • Wat is het verschil tussen de waarde-indicatie en de waarde volgens de Autorola/Bovag Koerslijst?

    U kunt de waarde van uw auto bepalen met behulp van de Autorola/Bovag koerslijst. Die geeft de taxatiewaarden van Bovag Autobedrijven bij aan- en verkoop door het autobedrijf. Deze richtprijzen zijn van toepassing op een gemiddelde auto van het gespecificeerde merk en type, in de opgegeven uitvoering en met de opgegeven kilometerstand. De richtprijzen gaan uit van een schadevrije auto in een goede staat van onderhoud. In uw situatie zijn hier twee richtprijzen van belang: 'Inruil bij autobedrijf' en 'Verkoop tussen particulieren'.

    Ook bij de Autorola Verkoopservice kunt u snel de waarde van uw auto bepalen. U vult het kenteken en de kilometerstand in en ontvangt direct een e-mail met een indicatie van de waarde van uw auto. Let wel: deze waarde komt op heel een andere manier tot stand dan de richtprijs van de Autorola/Bovag koerslijst. De waarde-indicatie van de Autorola Verkoopservice is namelijk een gemiddelde van eerder gedane biedingen op vergelijkbare auto's. Hiermee krijgt u een globaal idee over de mogelijke opbrengst van uw auto als u deze zou verkopen via de Autorola Verkoopservice. Deze waarde-indicatie zal wat lager uitvallen dan het 'Inruil bij autobedrijf' bedrag uit de Autorola/Bovag koerslijst. Dat komt omdat er in deze situatie geen sprake is van inruil maar van inkoop.